02156356608

09005776777

09005886888

 

از زمانی که ظاهر لباس مردانه به دنیای مد مردانه نفوذ کرده است، چهار قرن می‌گذرد، اما درباره تاریخچه کت‌وشلوار چه می‌دانید؟ آیا تابه‌حال به تکامل کت‌وشلوار فکر کرده‌اید؟ احتمالاً فکر نکرده‌اید، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که زمان آن رسیده است که کمی بیشتر در مورد ریشه‌های نبوغ طنزآمیز بدانید.

 

جایی که همه‌چیز شروع شد

ما باید از پادشاه چارلز دوم به خاطر یونیفرمی که اکنون به‌عنوان مظهر لباس یک جنتلمن است تشکر کنیم. ظاهراً او مردی باذوق و شیک بود و می‌خواست هوشمندی مد خود را به توده‌ها منتقل کند. و بنابراین او حکم کرد که یک کت بلند، جلیقه، کراوات، شلوار، و کلاه‌گیس باید در دادگاه پوشیده شود، مجموعه‌ای که شباهت زیادی به کت‌وشلوارهای تجاری امروزی دارد، البته منهای کلاه‌گیس. او بدون شک تحت تأثیر فرانسوی‌ها در دربار شاه لوئی چهاردهم قرار داشت، اما این او بود که آغازگر روندی مهمی در مد و پوشش مردان درآمد.

شروع یک‌چیز زیبا مردانه-کت و شلوار-تکامل-2 تصویر از Finalfashion

 در اوایل دهه 1800، بو برومل ظاهر شاه چارلز را به خود گرفت و آن را به چیزی جذاب‌تر برای آقایان فهیم بریتانیا تبدیل کرد. او با استفاده از رنگ‌های خاموش و اضافه کردن کراوات به ترکیب، ظاهر کت‌وشلوار را ملایم‌تر کرد. او همچنین تصمیم گرفت که هماهنگی رنگ سه قسمت اصلی ظاهر (کت‌وشلوار) یکی دیگر از گزینه‌های ممکن باشد. او نمی‌دانست که در حال آغاز روندی است که قرن‌ها ادامه خواهد داشت. درواقع، او آن‌قدر مورداحترام است که مجسمه‌ای از او در خیابان معروف جرمین لندن تا به امروز وجود دارد. در اواسط دهه 1800، ما شاهد معرفی اورکت برای لباس‌های روزمره و کت صبح برای لباس‌های رسمی روز بودیم. این نیز در همان زمان بود که کت شام برای پوشیدن در رسمی‌ترین مراسم رسمی به وجود آمد.

 تکامل در اوایل دهه 1900

در آغاز این قرن، محبوبیت اورکت (کت‌های بلند) کم شد، اتفاقی که ما همیشه از آن سپاسگزاریم و کت صبحگاهی به یک لباس تجاری استاندارد تبدیل شد. در دهه 1920، کت‌وشلوار رایج‌ترین نوع لباس مردان بود. مردم عادی به کت‌وشلوار ژاکت کوتاه بسنده کردند که ما به‌خوبی آن را دوست داریم. در دهه 1930، کت‌وشلوارها گشادتر و گشادتر ازآنچه ما اکنون ترجیح می‌دهیم، شده بودند، سبکی که دو دهه ادامه داشت و زمانی که با توجه به مصادف شدن با جنگ فراموش می‌شود.

کت‌وشلوار در دهه 1950

این‌زمانی بود که همه‌چیز ساده‌تر و به‌طور قطعی ضعیف‌تر شد. خیاط‌ها شروع به آزمایش با مدل‌های برش صاف‌تر و یقه‌های کوچک‌تر کردند.

امروزه مردان مدرن، به‌ویژه جوان‌ترها، به دنبال کت‌وشلوارهای متناسب‌تر هستند - که اغلب به آن‌ها "تناسب باریک" گفته می‌شود. همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، کت‌وشلوارهای باریک فضای کمتری برای حرکت می‌دهند، اما در انجام این کار، استایل جذابی را ارائه می‌دهند.

اکنون نمی‌توانیم قول بدهیم که چیزی در موردبازسازی ظاهر خیره‌کننده شاه چارلز داریم، اما کت‌وشلوارهای فراوانی که با سبک‌های فعلی مناسب است، داریم. بنابراین به جدیدترین مجموعه کت‌وشلوار مردانه ما نگاهی بیندازید.


آخرین محصولات

بهترین و جدیدترین برند پوشاک سایز بزرگ