02156356608

09005776777

09005886888

 

با توجه به رشد سریع فناوری، فروشگاه‌های پوشاک و سایر فروشگاه‌ها از روش سنتی فروش کالا به روش الکترونیکی فروش کالا روی آورده‌اند. بسیاری از فروشگاه‌های پوشاک از اینترنت به‌عنوان وسیله اصلی برای انجام معاملات تجاری استفاده می‌کنند.

 مزایای خرید آنلاین

 فروشگاه‌های آنلاین محدودیت مکانی ندارند و محصولات متنوعی را می‌توان در وب‌سایت‌ها نمایش داد. این به خریداران تحلیلی کمک می‌کند تا پس از جستجوی خوب یک محصول را خریداری کنند. در زیر مزایای خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی ذکرشده است.

1-راحتی خرید آنلاین: مشتریان می‌توانند اقلام موردنیاز خود را به‌راحتی از در خانه یا محل کار خود خریداری کنند. خرید از طریق اینترنت برای مشتری آسان‌تر و راحت‌تر می‌شود. همچنین لغو معاملات آسان است. جدول زیر عواملی را نشان می‌دهد که خریداران آنلاین را به خرید آنلاین محصولات ترغیب می‌کند.

2-خرید بدون فشار فروشنده: عموماً در فروشگاه‌های فیزیکی، نمایندگان فروش سعی می‌کنند خریداران را برای خرید محصول تحت تأثیر قرار دهند. ممکن است نوعی فشار وجود داشته باشد، درحالی‌که در فروشگاه‌های اینترنتی به‌هیچ‌وجه به مشتریان فشار وارد نمی‌شود.

3- خرید آنلاین باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود مشتریان برای پرداخت هزینه محصولاتی که توسط آن‌ها خریداری‌شده است مجبور نیستند در صف‌های نقدی بایستند. آن‌ها می‌توانند از خانه یا محل کار خود خرید کنند و نیازی به‌صرف زمان برای سفر ندارند. مشتریان همچنین می‌توانند با واردکردن کلمات کلیدی و یا استفاده از موتورهای جستجو به دنبال محصولات موردنیاز خود بگردند.

4- مقایسه بسیار سریع و راحت: فروشگاه‌ها طیف وسیعی از محصولات را به نمایش می‌گذارند تا مشتریانی باسلیقه‌ها و نیازهای متفاوت را جذب کنند. این به خریداران این امکان را می‌دهد که پس از مقایسه پرداخت، ویژگی‌ها و قیمت محصولات نمایش داده‌شده، از بین مدل‌های مختلف انتخاب کنند، گاهی اوقات، مقایسه قیمت‌ها نیز به‌صورت آنلاین در دسترس است.

5- در دسترس بودن فروشگاه آنلاین: این مرکز خرید در 7×24×365 باز هستند. بنابراین، هرکجا فروشنده و خریداران هستند، زمان به‌عنوان مانع عمل نمی‌کند.

6- ردیابی آنلاین: مصرف‌کنندگان آنلاین می‌توانند وضعیت سفارش را پیگیری کنند و ردیابی وضعیت تحویل حمل‌ونقل نیز در دسترس است.

7-صرفه‌جویی در هزینه: خرید آنلاین باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود. برای جذب مشتریان به خرید آنلاین، خرده‌فروشان و بازاریابان الکترونیکی به مشتریان تخفیف می‌دهند. با توجه به حذف هزینه‌های نگهداری و مستغلات، خرده‌فروشان می‌توانند محصولات را با تخفیف‌های جذاب از طریق آنلاین به فروش برسانند.

معایب خرید اینترنتی

اگرچه اینترنت یک‌راه سریع و آسان برای خرید یک محصول ارائه می‌دهد، برخی از افراد ترجیح می‌دهند از این فناوری فقط به‌صورت محدود استفاده کنند. آن‌ها اینترنت را وسیله‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول قبل از خرید آن در مغازه می‌دانند. برخی از مردم همچنین می‌ترسند که ممکن است به خرید آنلاین معتاد شوند. معایب عمده خرید اینترنتی به شرح زیر است.

1-تأخیر در تحویل: مدت‌زمان طولانی و عدم مدیریت صحیح موجودی باعث تأخیر در حمل‌ونقل می‌شود. اگرچه مدت‌زمان انتخاب، خرید و پرداخت برای یک محصول آنلاین ممکن است بیش از 15 دقیقه طول نکشد. تحویل محصول به درب منزل مشتری حدود 1-3 هفته طول می‌کشد. این امر مشتری را ناامید می‌کند و مانع از خرید آنلاین آن‌ها می‌شود.

2- عدم تخفیف قابل‌توجه در فروشگاه‌های آنلاین: فروشگاه‌های فیزیکی به مشتریان تخفیف می‌دهند و آن‌ها را جذب می‌کنند، بنابراین رقابت خرده‌فروشان الکترونیک با پلتفرم‌های آفلاین را دشوار می‌کند.

3- عدم لمس و احساس کالا در خرید آنلاین: فقدان احساس لمس، نگرانی‌هایی را در مورد کیفیت محصول ارائه‌شده ایجاد می‌کند. خرید آنلاین برای لباس کاملاً مناسب نیست زیرا مشتریان نمی‌توانند آن‌ها را امتحان کنند.

4- عدم تعامل در خرید آنلاین: فروشگاه‌های فیزیکی امکان مذاکره قیمت بین خریدار و فروشنده را فراهم می‌کنند. نمايندگان متصدي فروش نمايشگاه توجه شخصي را به مشتريان ارائه می‌دهند و در خريد كالا به آن‌ها كمك می‌کنند. برخی از بازارهای خرید آنلاین خدماتی را برای صحبت با نماینده فروش ارائه می‌دهند.

5- نداشتن تجربه خرید تمرین خرید سنتی سرگرمی زیادی را در قالب فضای نمایشگاه، متصدیان فروش هوشمند، رایحه و صداهایی فراهم می‌کند که از طریق وب‌سایت نمی‌توان آن‌ها را تجربه کرد. مشتریان مشتاقانه منتظر خرید به‌عنوان فرصتی برای بیرون رفتن هستند.

6- عدم بررسی دقیق در خرید اینترنتی: یک مشتری باید یک محصول را بدون دیدن ظاهر واقعی آن بخرد. مشتریان ممکن است کلیک کرده و محصولی را خریداری کنند که واقعاً موردنیاز آن‌ها نیست

تصاویر الکترونیکی یک محصول گاهی گمراه‌کننده هستند. رنگ، ظاهر واقعی ممکن است با تصاویر الکترونیکی مطابقت نداشته باشد. مردم دوست دارند از فروشگاه‌های فیزیکی بازدید کنند و ترجیح می‌دهند کالاها را از نزدیک بررسی کنند، اگرچه این کار زمان‌بر است.

7- تقلب در خرید اینترنتی: گاهی اوقات، خود سایت خرید ناپدید می‌شود. علاوه بر موارد فوق، در برخی موارد ممکن است پرداخت‌های آنلاین ایمن نباشند. میزان جرائم سایبری افزایش‌یافته است و بارها از جزئیات کارت اعتباری مشتریان و جزئیات بانکی سوءاستفاده شده است.

نتیجه‌گیری

بی‌شک خرید آنلاین به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از رکود خارج شوند. صاحبان کسب‌وکارها باید به موانع و معایب ذکرشده توجه کنند و از سیستم پرداخت ایمن اطمینان حاصل کنند تا خرید آنلاین مؤثر باشد. همچنین فروشندگان آنلاین باید مواردی از قبیل تحویل سریع کالا، ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی جذاب و کاربرپسند، ارائه تضمین‌های لازم جهت کیفیت و اصالت محصول را مدنظر قرار دهند.


آخرین محصولات

بهترین و جدیدترین برند پوشاک سایز بزرگ