02156356608

09005776777

09005886888

 

سوراخ‌های کوچک، پارگی‌ها، دکمه‌های شل، زیپ‌های شکسته - همه این‌ها مشکلات بسیار رایج لباس‌هایی هستند که احتمالاً گاهی اوقات آن را تجربه کرده‌اید. شاید شما حتی یک لباس موردعلاقه را دور انداخته باشید، زیرا فکر نمی‌کردید بتوان آن را تعمیر کرد. دفعه بعد که تی‌شرت یا شلوار جین موردعلاقه شما پاره یا لکه می‌شود، ناامید نشوید! با لوازم موجود در فروشگاه یا کمد خود مشکل را برطرف کنید و آن مورد را تعمیر کنید تا بتوانید برای مدت طولانی به پوشیدن آن ادامه دهید.

 نخی بخرید که بارنگ لباس پاره شده مطابقت داشته باشد. مخصوصاً برای سوراخ‌هایی که در قسمت قابل‌توجهی از لباس قرار دارند، مطابقت با رنگ نخ تا حد امکان کمک زیادی به ایجاد یک بخیه تقریباً نامرئی می‌کند. در صورت امکان، لباس خود را با خود به فروشگاه خرید نخ ببرید تا بتوانید انتخاب‌های رنگ را شخصاً مقایسه کنید.

- اگر در حال تعمیر پیراهن ابریشمی یا ساتن هستید، از نخ ابریشمی استفاده کنید. قبل از شروع به کار، نخ‌های گیرکرده را از خود لباس جدا کنید و از سوزن 60/8 یا 65/9 برای جلوگیری از باقی ماندن رد سنجاق استفاده کنید. اگر یک لباس طرح‌دار را بارنگ‌های مختلف تعمیر می‌کنید، نخ را با رنگ لباس مطابقت دهید. لباس خود را از داخل برگردانید و آن را روی یک سطح صاف قرار دهید. بخیه‌های پشت لباس کمتر دیده می‌شود. کار بر روی یک سطح صاف کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که بخیه منجر به کشیدن پارچه به روشی غیرطبیعی نمی‌شود

- اگر لباس چروک است، ممکن است بخواهید آن را از قبل اتو کنید تا قبل از شروع به دوخت تا حد امکان صاف شود. سوزن خود را نخ کنید و یک گره در پایین نخ ایجاد کنید. حدود 12 اینچ (30 سانتی‌متر) از نخ را بازکرده و آن را از قرقره جدا کنید. انتهای نخ را از سوراخ سوزن فروکنید و آن را بکشید تا با سر دیگر یکدست شود. انتهای نخ را 2 تا 3 بار دور انگشت خود بپیچید، سپس نخ را از انگشت بیرون بیاورید و انتهای آن را بکشید تا گره ایجاد شود.

- اگر نخ از سوراخ سوزن ضخیم‌تر است، باید سوزن بزرگ‌تری تهیه کنید. گره باعث می‌شود نخ به‌سادگی از پارچه شما کشیده نشود و تمام بخیه‌های شما باز شود. در طول پارگی از این‌طرف به سمت دیگر بدوزید. سوزن خیاطی خود را بردارید و با استفاده از آن 2 تا 3 نخ را ازیک‌طرف پارگی بگیرید و سپس سوزن را زیر آن نخ‌ها بکشید تا اولین بخیه شما شروع شود. در طرف مقابل پارگی، 2 تا 3 نخ دیگر را از لباس بردارید و دوباره به‌آرامی سوزن خود را از داخل آن بکشید تا اولین بخیه ایجاد شود. این عمل دوخت را در طول کل پارگی به جلو و عقب تکرار کنید.

- تمام تلاش خود را بکنید تا نخ‌ها را از لبه پارگی بگیرید تا بخیه تا حد امکان کوچک و صاف باشد. از محکم کشیدن نخ خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند پارچه را چروک کرده و درز شما را بسیار بیشتر نمایان کند. اگر ترجیح می‌دهید از چرخ‌خیاطی استفاده کنید، دوخت زیگزاگ را انتخاب کنید.


آخرین محصولات

بهترین و جدیدترین برند پوشاک سایز بزرگ