02156356608

09005776777

09005886888

 

بسیار مهم است که در کوهستان با محافظت کافی در برابر بدترین شرایط آب و هوایی که ممکن است آماده‌باشیم. این به معنای داشتن یک ژاکت ضد آب باکیفیت است. وقتی در طبیعت هستید، یک کت بارانی خوب می‌خواهید که بتوانید روی آن حساب کنید. بارزترین نگرانی هنگام خرید یک ژاکت ضد آب، نوع محافظتی است که دریافت می‌کنید، زیرا این امربر قیمت، وزن، قابلیت تنفس و البته سطح ضد آب پیشنهادی تأثیر می‌گذارد. بدیهی است که نمی‌خواهید ژاکت پس از یک ماه استفاده از آن شروع به نشت آب کند، بااین‌حال نمی‌خواهید برای چیزی که ممکن است برای نوع فعالیتی که در حال خرید کت هستید، کمی بیش‌ازحد به نظر برسد، هزینه‌ای را پرداخت کنید.

 سه نوع اصلی محافظ ضد آب وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

√ روکش مومی (این روزها برای ژاکت‌های فنی در فضای باز بسیار نادر است)

√ ژاکت‌های باروکش PU

√ ژاکت با آستر غشایی

راهنمای خرید ما برای ژاکت‌های ضد آب را بخوانید تا تفاوت بین سه محافظ ضد آب را درک کنید. متوجه خواهید شد که کت‌های با آستر غشایی رایج‌ترین در این مجموعه هستند. آن‌ها به دلیل تعادل خوب بین وزن، قابلیت تنفس و ضد آب بودن موردعلاقه هستند. متداول‌ترین نوع غشای ضد آب البته Gore-Tex است، اما ما همچنین برخی از فناوری‌های ضدآب مختلف بانام تجاری خود مانند Columbia’s OutDry، Outdoor Research’s AscentShell و H2No توسط Patagonia را نیز گنجانده‌ایم. جدا از نوع محافظ ضد آب ارائه‌شده، مهم است که ویژگی‌های دیگری را نیز در نظر بگیرید تا بهترین ژاکت ضد آب را برای خود پیدا کنید. این ویژگی‌ها را بر اساس نوع فعالیتی که برای آن ژاکت می‌خرید انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد دارید بیشتر دوچرخه‌سواری و دویدن در مسیر پیاده‌روی داشته باشید، یک ژاکت سبک‌وزن و تنفس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. ژاکتی که ترکیبی از ویژگی‌ها را در خود جای‌داده است، یک ژاکت چندمنظوره عالی ایجاد می‌کند که می‌توان از آن در هرکجا که آن را بردید استفاده کرد.

هنگام خرید ژاکت ضد آب به چه نکاتی توجه کنیم؟ تهویه - این نه‌تنها از قابلیت تنفس پارچه ناشی می‌شود، بلکه تولیدکنندگان همچنین می‌توانند با استفاده از زیپ‌های گودال و جیب‌های مشبک، تهویه هوا را افزایش دهند.

 زیپ‌ها و جیب‌ها – نوع زیپ یک ژاکت بر ضد آب بودن کت تأثیر می‌گذارد. فناوری زیپ ممتاز، زیپی را ایجاد می‌کند که محکم به هم قفل می‌شود تا نیاز به روکش PU یا پارچه‌ای که کل زیپ را می‌پوشاند، برطرف کند. بااین‌حال، این نیز کمی بیشتر به قیمت ژاکت اضافه می‌کند.

 هودی - هودها در اشکال، اندازه‌ها و قابلیت‌های مختلفی وجود دارند که همگی به نوع برندی که می‌خواهید بخرید بستگی دارد - دوباره مهم است که آن‌ها را قبل از خرید امتحان کنید.

جیب‌ها – یک ژاکت همه‌جانبه خوب چند جیب برای قرار دادن وسایل مختلف در طول روز در خود جای می‌دهد. در نظر گرفتن جیب‌ها بر اساس فعالیتی که برای آن کت می‌خرید، مهم است.


آخرین محصولات

بهترین و جدیدترین برند پوشاک سایز بزرگ